Dalitbarna

De kasteløses barn i India

De er 400 millioner, og er de mest underutviklede, underprivilegerte og undertrykte gruppene i det indiske samfunnet. Som fadder er du med å gi disse barna skolegang, mat og ikke minst et håp for fremtiden.

Hvis du bli fadder vil du få bilde av fadderbarnet, og du vil få vite litt om barnet og hvordan det går med dem.

Bli fadder

For å underholde et barn med skolegang, skolemateriell og et sundt måltid, betaler du 250,- kroner i måneden.
Fordi vi hjelper barna over en lengre skoleperiode, er det viktig at støtten kan vare over en lengre periode, og minst ett år.
Bruk lenken under til å bli månedlig fadder for ett eller flere barn.
Ønsker du å bli fadder for eksempel 2 barn, velger du 500 som månedlig beløp.

Vær med å gi en ekstra gave

Ønsker du å gi et engangsbeløp, kan du enkelt gjøre det ved å trykke på lenken under og velge engangsgave.
Du kan også krysse av for skattefradrag for gaven.
Alle gaver går utelukkende til å hjelpe barna som trenger det aller meste, og noen av prosjektene kan du lese mer om under.

Du kan også velge VIPPSE direkte til #603516, og i tekstfeltet skrive “Gave til Dalitbarna”. Her får du ikke muligheten til å velge skattefradrag.

Siste prosjektene vi har vært med å støtte

I tillegg til fadderordningen støtter vi Dalitbarna med spesielle innsamlinger som skal være til hjelp i nødsituasjoner, spennende aktiviteter som sommerleir for barna, eller ekstra oppmerksomhet med julegaver!

Ulltepper

Januar og februar er utfordrende måneder med et kaldt og fuktig klima i India. Gleden var derfor stor da Dalitbarna og deres omsorgspersoner mottok varme og gode ulltepper i gave fra dere i en krevende tid.

Støtte i koronatiden

India er et av de landene i verden som har vært hardest rammet av covid 19. Alle skoler og senter har vært stengt ned, men vi er nå glade for alle sentrene igjen er åpen. Våre fadderbarn har takket være hjelp og støtte fra mange av dere fått det mest nødvendige i den vanskelige tiden, og både barna og medarbeidere har heldigvis vært lite rammet av sykdom. Det er mye å være takknemlig for, takket være hjelp og støtte som mange har gitt.

Ny bil

Høsten 2020 startet vi en innsamlingsaksjon for å gi medarbeiderne en ny bil i erstatning til den utslitte bilen de hadde. Lange avstander og dårlige veier er krevende, og barna har ingen mulighet til å få tak i mat på egenhånd. Eneste anledning for å nå hjem til barna med mat og utstyr er bruk av bil. Medarbeiderne får samtidig ved besøkene god tid til å gi barna trøst, omsorg og håp. Responsen har vært stor, og i september fikk vi nok penger til en ny bil.
En STOR takk til alle som har bidratt.

Ta kontakt for mer informasjon

Epost: post@dalitbarna.no