Dalitbarna

De kasteløses barn i India

De er 400 millioner, og er de mest underutviklede, underprivilegerte og undertrykte gruppene i det indiske samfunnet. Som fadder er du med å gi disse barna skolegang, mat og ikke minst et håp for fremtiden.

Hvis du bli fadder vil du få bilde av fadderbarnet, og du vil få vite litt om barnet og hvordan det går med dem.

Bli fadder

For å underholde et barn med skolegang, skolemateriell og et sunt måltid, betaler du 250,- kroner i måneden. Forutsigbarhet for barna er viktig, og vi ønsker at støtten gis for minst ett år. Ønsker du å bli fadder for ett barn velger du 250 kroner, for to barn 500 kroner (månedlig beløp).

Slik bli du fadder:
1) Du kan registrer deg HER

2) Opprett AvtaleGiro HER.
250,- kr mnd = 1 fadderbarn
500,- kr mnd = 2 fadderbarn etc.

NB!
Om du ønsker skattefradrag så husk å huk av for det.

Faddere:
Ønsker du å endre informasjon?
Trykk HER for endring av
adresse, e-post eller mobil.

Vær med å gi en ekstra gave

Ønsker du å gi et engangsbeløp kan du enkelt VIPPSE ved å trykke på knappen under. Her kan du også huke av for skattefradrag om du ønsker.

Alle gaver går utelukkende til å hjelpe barna som trenger det aller meste, og noen av prosjektene kan du lese mer om under.

Dersom du ikke har VIPPS, kan du gi en gave på kontonummer: 3633.43.84033. Merk gaven med “Gave Dalitbarna”.

Siste prosjektene vi har vært med å støtte

I tillegg til fadderordningen støtter vi Dalitbarna med spesielle innsamlinger som skal være til hjelp i nødsituasjoner, spennende aktiviteter som sommerleir for barna, eller ekstra oppmerksomhet med julegaver!

Ulltepper

Januar og februar er utfordrende måneder med et kaldt og fuktig klima i India. Gleden var derfor stor da Dalitbarna og deres omsorgspersoner mottok varme og gode ulltepper i gave fra dere i en krevende tid.

Støtte i koronatiden

India er et av de landene i verden som har vært hardest rammet av covid 19. Alle skoler og senter har vært stengt ned, men vi er nå glade for alle sentrene igjen er åpen. Våre fadderbarn har takket være hjelp og støtte fra mange av dere fått det mest nødvendige i den vanskelige tiden, og både barna og medarbeidere har heldigvis vært lite rammet av sykdom. Det er mye å være takknemlig for, takket være hjelp og støtte som mange har gitt.

Nytt tak i Siliguri

I høst har vi fått være med å bidra med nytt tak på bibelskolen i Siliguri, som også benyttes som skolesenter (“Naya Basti”) for barn i området. Kostnadene er dekket av gave fra PTB, og tidligere innsamlede midler til Siliguri.

Vi er takknemlige over å se at gaver velsigner det viktige arbeidet som gjøres i Silgirui.

(14.9.22)

Ta kontakt for mer informasjon

Epost: dalitkomite@gmail.com