Pinsekirken Tabernaklet Bergen

Midt i hjertet av Bergen, like ved Lille Lungegårdsvann, finner du Pinsekirken Tabernaklet Bergen – kirken med den beskjedne fasaden og det store hjertet. I mer enn 90 år har vi drevet kirke i Marken og koblet mennesker på Gud og et liv i etterfølgelse av Jesus. På disse sidene finner du informasjon om Pinsekirken Tabernaklet Bergen. Finner du ikke det du leter etter her er du hjertelig velkommen til å sende oss en epost med spørsmål eller ta turen innom kontoret i Marken 27.

Vår visjon

Et varmt fellesskap av Jesusetterfølgere som inspirert av Den Hellige Ånd, tilber Gud og bringer håp til mennesker.

Varmt fellesskap

Vi vil være en raus og oppriktig menighetsfamilie med ekte vennskap der mennesker trives og utvikler en tro som holder hele livet.

Jesusetterfølgere

Vi vil være overgitte og reflekterte enkeltmennesker som har Jesus som Herre, tjener villig og lærer mennesker å følge Ham.

Inspirert av Den Hellige Ånd

Vi vil være mennesker inspirert av Den Hellige Ånd som daglig søker og mottar kraft til å leve glødende hverdagsliv.

Tilber Gud

Vi vil være overgitte tilbedere som ærer Gud med vårt liv og vår kraft.

Bringer håp til mennesker

Vi vil fokusert og aktivt dele evangeliet og Guds kjærlighet med mennesker der de er i kirke og samfunn.

Stab i Pinsekirken

Julia Catalina Steigum

Lederrådet

Eldsteråd

Fra venstre: Torstein Ljones, Torolv Simonsen, Rigmor Karlsen, Are Matthiesen, Tone Astrid Rossland og Arild Algrøy.

Lederrådet, (også kjent som eldsterådet) er personer som av menigheten er tillitsvalgt for å lede menighetens gjøremål, strategisk og administrativt. I Brønnøysundregisterne defineres eldsteråd som organisasjonens styre.
Sammen med eldsterådet samles ungdomspastor, barnepastor og administrativ leder i et lederråd.

Samtaletjenesten

samtaletjenesten

Fra venstre: Olaf Jørgensen, Torbjørg Johannessen, Margun Riise Soltvedt, Margun Svellingen Hegdal, Inger Mathiesen og Bente Jørgensen. I tillegg består samtaletjenesten av May Brit Egeli, Marit Handegård Birkeland, Marte Danielsen, Yngve Korneliussen og Linda Ystebø.

Trenger du noen å snakke med? Vi er i alderen 27 til 65 år, og alle har erfaring med individuelle samtaler både yrkesmessig og i menighetssammenheng. Yrker som er representert er sykepleier, sosionom, psykolog, mekaniker, helsearbeider og sekretær. Flere har dessuten utdanning innen sjelesorg og veiledning og er aktive i forbønnstjenesten og annet i menigheten. Ved henvendelse til oss via menigheten eller nettet, vil oppgavene bli fordelt oss imellom, og du får en henvendelse innen få dager.

Velkommen til å ta kontakt