Lifegruppe – noe for deg?

May Britt, leder i Lifegruppen.

Vi deler livet

Annenhver uke får vi en hyggelig invitasjon og påminnelse om lifegruppe fra vår leder May Britt på vår felles chatte gruppe på mobilen. Vi bor alle sør for Bergen, og samles i hverandres hjem annenhver onsdag.

I lifegruppen begynner vi kvelden med å spise sammen. Aktive damer som vi er, så er det ikke disse kveldene vi disker opp og viser våre kokkekunster, men vi har det helt enkelt og serverer for eksempel ost og kjeks eller en ferdig kjøpt suppe. Det viktigste denne kvelden er ikke maten på bordet, men praten rundt bordet. Med 5-6 damer samlet går praten løst, og stemningen er god. Vi oppdaterer hverandre om dagen og uka. Ikke sjelden er det en der for første gang som vi også får bli litt bedre kjent med. Vi er damer i forskjellige aldre og i forskjellige faser i livet, men det hindrer oss ikke i å ha det skikkelig koselig sammen.

Noen fra Lifegruppen; May Britt, Marit, Alice og Linda i Marken.

Så ryddes maten vekk, og vi får alle utdelt et eksemplar av teksten som er sendt ut fra talen søndagen før. Vi leser sammen, og reflekterer over det som står og det som er sagt. Det er inspirerende og lærerikt å måtte sette ord på, og å tenke over hva bibelen sier, og hva det betyr for oss. Tiden har en tendens til å gå veldig fort under denne delen av kvelden. Vi avslutter kvelden med å be, og det er kanskje den mest verdifulle tiden vi har sammen. I løpet av den perioden jeg har vært med i gruppen merker jeg hvordan vi har blitt mer trygge på hverandre, og åpne for å dele både det gode som skjer, men også de vanskelige tingene i livet. Vi ler, vi gråter og vi ber for situasjoner og hverandre. Det er gull verdt for meg.

Da jeg først ble invitert til å være med i en lifegruppe, ble jeg med fordi jeg følte jeg burde, og det var det vi ble oppmuntret til i kirken. Etter hvert som jeg har deltatt, og tiden har gått, har lifegruppen blitt et høydepunkt i hverdagen som jeg ser fram til hver gang. Jeg har blitt kjent med noen hjertegode damer, og det gledelige er at gruppen stadig vokser og vi blir flere. Vi vil alltid ha plass til en til, og er veldig klare til å dele oss den dagen vi blir for mange, for å gjøre plass til enda flere. (Tekst: Linda og Foto: Morgan)

Pastoren skriver:

Pinsekirken Tabernaklet, ønsker å være en kirke for hele livet, der vi bygger gode og nære fellesskap som gir deg mulighet til å trives og utvikles i tro og liv. For å lykkes med dette tror vi at det er viktig med flere forskjellige fellesskap.

Benjamin Jensen, hovedpastor i Pinsekirken Tabernaklet.

I tillegg til våre storsamlinger; ungdomssamlinger på fredag og våre to gudstjenester på søndag ønsker vi at du skal finne din plass i en av våre Life-grupper.

Life-grupper som vi kaller det, er mindre samlinger av mennesker som bryr seg om hverandre. Gruppene kan variere fra 5 – 15 personer og møtes hver eller annenhver uke i hjemmene for å dele livet med hverandre, spiser sammen, snakke om hva Bibelen sier, ber for hverandre og for sine venner. Life-gruppene er også stedet for å lære og tjene andre med sine åndelige gaver. I en life-gruppe kan alle delta.

Det er mange grunner til at folk kommer til en kirke, men det er en grunn til at de ønsker å være der over tid. Det er at de får venner der.

Apostlenes Gjerninger 2,46-48 lese vi om hvordan også de første kristne samlet seg i hjemmene. «Hver dag holdt de trofast sammen på tempelplassen, og i hjemmene brøt de brødet og spiste sammen med oppriktig og hjertelig glede. De sang og lovpriste Gud og var godt likt i hele folket. Og hver dag la Herren til nye som lot seg frelse».

Hvis du ennå ikke har funnet en Life-gruppe i kirken vår, ønsker vi å koble deg på en.

Skriv gjerne ut et «Så fint at du kom» kort på en av våre gudstjenester, og lever den i Info-standen, eller skriv til oss:  post@ptb.no (Tekst: Benjamin, Foto: Morgan).

God stemning i gågaten Marken etter formiddags gudstjeneste i Pinsekirken Tabernaklet.