Barnekirken satser stort

Johanna Stueland og Ida Danielsen

Ida skriver:     Pinsekirken Tabernaklet er en kirke for hele livet, og hver søndag samler vi opptil 100 barn i Barnekirken. Barnekirken har tilpasset undervisning for de ulike aldersgruppene, og barna er fordelt på 3 ulike grupper. Mini 0-6 år, Medi 1.-4. klasse og Maxi 5.-8. klasse. Vi ønsker at barnekirken skal være et sted hvor barna blir bedre kjent med Jesus og med hverandre. Vår drøm er at søndag er ukens høydepunkt for hele familien, og at vi kan legge til rette for at barna skal kjenne Jesus hele livet. Hver uke ønsker vi nye barn velkommen til Barnekirken, og vi ønsker å se enda flere barn bli en del av Pinsekirken. Vi jobber for at hvert barn skal bli inkludert, anerkjent og elsket. Følg oss gjerne på facebook for mer informasjon og ukentlige oppdateringer fra vår barnekirke.

Barnekirken ledes av Ida Danielsen og Johanna Stueland. Ida er ansatt som leder for Barnekirken, er fra Bergen, og har vært en del av Pinsekirken i nesten 10 år. Hun går siste året på lærerutdanning for 1.-7.klasse.

Johanna er opprinnelig fra Varhaug. Hun flyttet til Bergen for 3 år siden, da hun begynte på Bibelskolen Substans. Siden da har Johanna vært en del av Pinsekirken Tabernaklet. Johanna er ansatt som barneleder ved siden av lærerstudiet. (Tekst: Ida).

Historisk skråblikk:     De er en stund siden disse sidene har vært oppdatert, og mye har skjedd i Barnekirken de siste årene.
Hanna Novak Mollestad ble vår Barnepastor for 2-3 år siden, og det siste året har hun vært i mammapermisjon før hun sa opp sin stilling og flyttet «hjem» til Drammen. Fantastisk flott tid sammen med Hanna, og hun har gjort en god innsats som både satte preg på vårt barnearbeid, samt mange gode minner og opplevelser.
Linn Pettersen har vært vikar i Hanna sin mammapermisjon. Linn er også en del av miljøet vårt, og det var både naturlig og gledelig å ha henne som barnekirke leder i denne perioden. Tusen takk for et fint skoleår, Linn.
Ida har vært medhjelper både for Hanna og Linn disse årene, så høsten 2018 ble Ida ansatt som ny barnekirke leder. Ida har hatt en fantastisk utvikling og både foreldre og barn verdsetter henne særdeles høyt. I staben er det fest når Ida og Johanna kommer, og slike positive og glade humørspredere er gull verdt. Ta vare på dem, smil til dem og si gjerne noen gode ord når du treffer på dem.

André Birkeland er godt kjent i vår menighet, først ungdomspastor og så medpastor for 1-2 år siden. En ny vinkling i hans tjeneste for høsten 2018 er unge barnefamilier, og Pinsekirken Tabernaklet ønsker å satse mer på  denne kategorien. André vil også ha ansvar for å følge opp Ida og Johanna i Barnekirken og vi tror at dette vil bli et verdifullt og nødvendig løft i tiden framover.

Dette blir en fin høst. (Tekst og foto: Morgan)