PTB tar i bruk Vipps som mobilt betalingssystem

Informasjon til medlemmer, møtebesøkende og samarbeidspartnere.

Vipps feiret den 30. mai sin 1 årsdag som mobil betalingsløsning.

I dette året har det mest vært en løsning i ungdomskulturen, kalt vennebetaling, men nå lanseres systemet også for bedrifter med utvidede løsninger.

I løpet av dette året er det registrert over 1,5 millioner Vipps-profiler, og Vipps er nå gått forbi Instagram og Twitter sine antall brukere i Norge. Innen sommeren forventes over 10 000 ideelle organisasjoner og bedrifter å være registrerte Vipps-bedrifter.

600x400-dame-mobil-2001Tanken er å ha et supplement  til bankkonto/bankkort/nettbank der man kun fokuserer på sitt mobilnr og en app. Har du en smarttelefon med en registrert Vipps profil i appen, skal Vipps være den enkleste og kjappeste måten å utføre en betaling på. Framover vil din mobil bli mer og mer brukt rundt i samfunnet som din digitale lommebok.

Pinsekirken Tabernaklet tilbyr nå denne tjenesten på alle områder, eksempel gave, kontigenter og annen betaling. Du kan søke opp på Pinsekirken Tabernaklet eller ID 17098 i appen.

Det skal nevnes at det belastes PTB et lite gebyr for vippsing, og at bankterminal og nettbank fortsatt er gebyrfritt for PTB sin del. Å vippse er gebyrfritt for deg som betaler. Vipps er derfor ingen erstatning for avtalegiro, innbetaling til bank og bankterminal, men et godt tilbud til dem som måtte ønske det.

Satsen for skattefrie gaver er for 2016 minimum kr 500 og opp til kr 25 000.

I forbindelse med skifte av bank blir PTB sin hovedkonto framover 3624.07.97725 Nåværende konto eksisterer fortsatt, men skift gjerne dersom du periodevis bruker å innbetale til bank.

600-400-beompengerVipps er DNB sin løsning og vi har en konto i DNB. Du behøver ikke å være kunde der og 56% av Vippserne er ikke DNB kunder. Vår nye samarbeidspartner Sparebanken Vest lanserer i disse dager tilsvarende løsning kalt SPING som vi også vil tilby fra høsten. Det enkleste for deg kan være å ha en mobil løsning der hvor du er kunde, eller den appen du er vant til.

Ta kontakt dersom noe er uklart. Mer Vipps-informasjon finner du på www.vipps.no

morgan@ptb.no

VIPPS ID: 17098